Athletic Care

Uppdaterad info ang. covid-19 på kliniken/PT-studion

Bästa klient! 

Jag förstår att du som kund kan känna oro kring det rådande läget. Det är inget konstigt med det. Din hälsa är av största prioritet. Jag fortsätter att fokusera på att skapa en trygg och hygienisk behandling samt träningsmiljö och jag håller mig uppdaterad gällande covid-19 samtrådande rekommendationer gällande corona.
 

Åtgärder hos Athletic Care:

För att undvika spridning av covid-19 blir det tyvärr ingen gruppträning/HIIT-träning. Dessa skjuts på framtiden. Detsamma gäller duo PT-timmar.
Tid mellan klienter ökar till 15 minuter. Detta gäller både massageklienter och ni som har bokat tid för personlig träning. All utrustning som en klient har tränat med tvättas och spritas noga av innan nästa klient.
 
Detsamma gäller massageutrustning vid massage. Bänk tvättas och spritas av innan nästa.
Gällande hygien/städning av utrustning så är det inget nytt. Jag har alltid varit noga med detta men man kan alltid bli ännu mer nogrann.
 
Öppet hus helgen ställs in tills vidare. Ni som är nyfikna på personlig träning kan boka en konsultation. Den kan också hållas på telefon.
Handsprit finns tillgängligt på kliniken.
 
Corona – Vad kan du själv göra?
 
Vid sjukdomssymptom, även om det inte skulle vara covid-19, stanna hemma. Även vid minsta lilla symptom. Kliar det i halsen, stanna hemma! Har du varit sjuk så ser jag gärna att du väntar minst två dagar från att du har varit feber och symptomfri innan du bokar tid.
 
Är du frisk är du välkommen att besöka mig precis som vanligt både för träning och behandling. Tvätta händerna ofta med tvål i minst 30 sekunder. Sprita händerna innan och efter träning och behandling.
Känner du dig det minsta osäker så boka av din tid. 24 timmars marginalen för avbokning har jag tagit bort för tillfället men jag ser gärna att du bokar av så snabbt du kan ifall det behövs.
 

ATHLETIC CARE

Mer info hittar du hos Folkhälsomyndigheten

 

Mer läsning

Kostrådgivning

Ett personligt kostschema anpassat för dig, din kropp med maten du gillar att äta gör det lättare att behålla motivationen. Hur fungerar kostrådgivning? Ett personligt

Är du sockerberoende?

Sötsuget kommer…. Det är sent på kvällen och du sitter och slötittar tv. Du är inte hungrig men lite sugen på nåt. Men inte vad

10 ANLEDNINGAR ATT TRÄNA

Dom flesta av oss vet att träning är hälsosamt både för kropp och knopp, men kanske inte exakt för vad. Behöver man anledning att träna?